سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  مزایای آموزش مجازی به کودکان


علاوه بر یادگیری مهارت ها، آموزش الکترونیکی (e-learning) می تواند به کودکان کمک کند تا مهارت های احساسی و اجتماعی خود را توسعه دهند. یادگیری الکترونیکی می تواند تاثیر مهمی روی رفتار کودکان داشته باشد. کریستوفر پاپاس، بنیان گذار شبکه صنعت (Industry"s Network)، توضیح می دهد که نرم افزار یادگیری الکترونیکی که از رنگ های روشن و تصاویر استفاده می کند، می تواند تعامل دانش آموزان را افزایش دهد. در عمل، وقتی که بچه ها یک صفحه نمایش تعاملی و رنگارنگ را می بینند در مقایسه با زمانی که یک نقشه خسته کننده سیاه و سفید بر روی کاغذ مشاهده می کنند، انگیزه بیشتری برای یادگیری دارند. سیستم های یادگیری الکترونیکی نیز طیف وسیعی از ابزارهای چند رسانه ای را ارائه می دهند که به کودکان کمک می کند تا با فرزندان و معلمان دیگر ارتباط برقرار کنند. از طریق همکاری و تعامل، بچه ها موضوعات جدیدی را به راحتی و بینش بهتر درمی یابند.

آموزش مجازی به کودکان : آموزش کامپیوتر
به غیر از در نظر گرفتن آموزش مجازی به کودکان به عنوان یک ابزار کمکی آموزشی، شامل پلتفرم های آنلاین و سخت افزار های هوشمند در کلاس درس ها، اجرای آموزش الکترونیک ، شامل آموزش کامپیوتر نیز می شود.
Shepherd Chimururi اهمیت آموزش کامپیوتر را به دلیل تاثیر مثبت آن در توسعه کودک برجسته می کند. او معتقد است که آموزش کامپیوتر، مهارت های گوناگونی را به وجود می آورد که در زمینه های برنامه نویسی و طراحی گرافیکی با اشتغال نیز همراه است. مهارت های اساسی مورد نیاز در این زمینه شامل هوش، هوش هیجانی، هماهنگی دست و چشم، مهارت های ریاضی و شایستگی اجتماعی است. در آینده اکثریت شرکت ها، در کسب و کار خود در جهت وب گسترش خواهند داد. پس از این سناریو دراز مدت، شفرد چیموروری تصدیق می کند که کودکانی که از همان سنین کم، در زمینه مهارت های عملیات کامپیوتری توانایی کسب می کنند، پیش بینی می شود در بزرگسالی، زندگی با کیفیت تر و با چشم انداز بهتری داشته باشند.

تحقیقات به طور فزاینده ای نشان می دهند که سرمایه گذاری در برنامه های آموزش ابتدایی کودکی می تواند اثرات فوق العاده ای داشته باشد که به نفع کودکان، خانواده ها و کل جامعه باشد. سرمایه گذاری های اولیه می تواند ثبات کار و اشتغال والدین را تقویت کند و درآمد بالاتری را برای زمان های بزرگسالی بچه ها به ارمغان بیاورد. کودکانی که برنامه های آموزشی پیش دبستانی قوی تری می بینند، به احتمال زیاد به آموزش های خاص و برنامه های کمک آموزشی کمتری نیاز خواهند داشت.
جیمز هکمن، اقتصاددان برنده جایزه نوبل، استاد اقتصادی هنری شولتز، استاد اقتصاد دانشگاه شیکاگو و متخصص اقتصاد توسعه انسانی، تاکید شدیدی می کند که سرمایه گذاری زودهنگام روی برنامه های آموزشی کودکان برای ایجاد جوامعی که بخواهند در سلامت و آموزش و کاهش فقر و جرم در سطح جهانی رقابت کنند، ضروری است.
کار تحقیقاتی پیشرفته هکمن با یک کنسرسیوم از اقتصاددانان، روانشناسان، آمارگیران و دانشمندان علوم اعصاب ثابت کرده است که کیفیت پیشرفت در دوران کودکی به طور گسترده و به شدت روی نتایج سلامت، اقتصادی و اجتماعی افراد و جامعه تاثیر می گذارد.

آموزش مجازی به عنوان یک ابزار کمکی برای آموزش
در استفاده از آموزش مجازی (Virtual Teaching) به کودکان ، یادگیری الکترونیکی عمدتا به عنوان یک ابزار کمک آموزشی شناخته می شود. این به این دلیل است که سیستم یادگیری الکترونیکی و نرم افزار های آموزش مجازی به کودکان کمک می کنند تا اطلاعات را به صورت واضحی یادآوری کنیم، آن ها را برای ایجاد برنامه های کاری و تمرین علاقه مند می کند. آن ها را در موقع برنده شدن و یا باختن حمایت می کند و در زمان های کارهای گروهی به ایجاد تعامل در بین بچه ها کمک می کند.
مطالعات نشان داده است که کودکان با استفاده از حواس خود یاد می گیرند. تصور می شود که حس بینایی و شنیداری مهم ترین حس ها در فرآیند یادگیری هستند. شیپرد Chimururi، مدیر اجرایی یک شرکت یادگیری صوتی و تصویری در زیمبابوه، طی آزمایشی تاثیر مثبت هر دو عنصر صوتی و تصویری در کلاس را مشاهده کرد. پ او توانایی های دو بچه را مقایسه کرد و متوجه شد که کودکانی که یک ویدیو از شیپور زدن یک فیل را دیده اند، تصویری طولانی تر و واضحتر از سناریو را نسبت به کودکانی که فقط یک عکس از فیل دیده بودند، داشتند. یادگیری الکترونیکی تاثیر مثبتی بر یادگیری دارد زیرا کمک می کند کودکان به هماهنگی بهتری بین دست و چشم و مهارت های حرکتی خود برسند. این مهارت ها به آنها کمک می کند تا تصاویر واضح تری را شکل دهند و توانایی های خود را برای حل مسائل افزایش دهند.

 

منبع: pafcoerp.com






تاریخ : یکشنبه 99/7/6 | 6:22 عصر | نویسنده : مربی چرتکه | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.